Awesome Customer Experience – enligt våra kunder
  • Nyheter och trender

Awesome Customer Experience – enligt våra kunder

Mitel välkomnade 330 kunder, konsulter och partners till det årliga Mitel Customer Experience Days i Westeros – nej, det var i Västerås. MCED18 var både det största och det bästa eventet hittills i dess 20-åriga historia.

Mitel Customer Experience Days 2018 - både det största och bästa någonsin

 Den 22 maj och 23 maj anordnades Mitel Customer Experience Days för 20: e året i rad. Årets Mitel Customer Experience Days (MCED18) lockade fler än 330 deltagare.

MCED18 hade ett starkt fokus på att dema våra produkter och appar. I fem olika rum demades videolösningar, samarbetsappar, kontaktcenter, telefonistarbetsplatser samt terminaler och managementappar.

Fler än 40 seminariepass där bland annat 8 kunder delade med sig om sina erfarenheter, Mitel och våra partners berättade om nyheter; allt från produktnyheter och tips & tricks till hur man kan arbeta mer effektivt med Mitels lösningar. Vidare hade vi en stor utställningsyta för våra partners att träffa sina kunder i.

MCED18 tjuvstartade tidigt på måndag kväll med mingel på 18: e våningen på Steam Hotel. Med den otroliga utsikten över Mälaren och solnedgången blev det en bra inledning på MCED18.

På tisdag morgon öppnade Claes Kolare, VD Mitel Sweden, Mitel Customer Experience Days.  Claes överlämnade sedan till Fredrik Thunberg, vår konferencier för eventet. Han pratade bland annat om vägarna fram till molnet – skall vi gå till det privata eller publika molnet, eller hamnar vi i en blandad lösning? Och när är vi redo? Gijs Borsboom, försäljningsansvarig för Mitel i Nordeuropa var nästa talare på scen. Gijs pratade om Mitels strategier, marknadsutvecklingen och hur våra produkterbjudanden stöder både marknadstrenderna och våra kunders behov.

Dagen fortsatte med break-out-sessioner med tre olika spår att välja mellan: beslutsfattare, slutanvändare och tekniskt intresserade. De olika spåren täckte produktnyheter, ren teknik och några break-out-sessioner med en mer rådgivande ton. Under dagarna två delade åtta kunder med sig om sina erfarenheter av Mitels olika produkter och tjänster.

Första dagens arbetspass slutade med en AfterWork som var en blandning av AW-mingel och levande demos.

Kvällen fortsatte med middag och underhållning, men för att traverstera lite på filmen med Cameron Diaz och Ashton Kutcher - What happens at MCED, stays at MCED!

 
Andra dagen inleddes med en väldigt uppskattad timme med Andreas Ekström - ”7 sätt att äga världen”. Gav nog alla oss lite att tänka på. Lyssna gärna på mer av Andreas på TED Talks.

Dagen fortsatte med fler presentationer från Mitel, våra partners och våra kunder. Några av de presentationer vi verkligen vill lyfta fram är:

  • SEB som pratade om hur de effektiviserar kundsupporten med artificiell intelligens (AI). De inför AI i kundinteraktionen för att ligga i framkant för sina kunder
  • SHB diskuterade kring att jämt ha säkerheten i fokus, hur viktigt det är med ett systematiskt säkerhetsarbete – i allt från kryptering via certifikatshantering till brandväggar.
  • De stora förändringsresorna som Enköpings Kommun, Finspångs Kommun, Kramfors Kommun och Coop Värmland alla delade med sig av. Där finns mycket att lära sig från deras olika berättelser.

Sist, men inte minst var Taxi Stockholms berättelse, om hur de hjälpte 30 000 nyårsfirande komma hem, mycket intressant att få ta del av.

MCED18 avslutades med en väldigt intressant kundresa där Antalis berättade om hur de har gått från ett stort antal olika telefonilösningar i fem olika länder till en centraliserad, och helt flexibel MX-ONE med alla applikationer som t ex MiCC Enterprise, InAttend, MiCollab mm. Och allt detta köpt som en riktigt SaaS-lösning, eller som Antalis själv sa ”Telefoni på kran”. Därefter kom Mitels CIO, Jamshid Rezaei upp på scen och delade med sig om Mitels egna digitala transformation.

Kundernas feedback på årets evenemang var mycket positivt:

  • ”7 sätt att ta äga världen” var i särklass bäst.
  • Det som var mest intressant var att ta del av utvecklingen av Mitels egna produkter.
  • Detta är andra gången som ni har mingeldemos, och det är riktigt bra. I år bättre än ifjol. Ett bra koncept som ni gärna kan fortsätta med.
  • Fantastiskt bra arrangerat och som en väloljat maskineri flöt allt på. God mat och bra underhållning på kvällen, men Poplabbet var saknat.
  • MCED är en viktig och värdefull mötesplats där jag som kund kan få mycket uträttat eftersom representanter från olika delar av Mitel men också era partners finns på plats.
  • Mycket trevligt och proffsigt anordnat som vanlig

Vi tackar alla kunder, konsulter och samarbetspartners som har bidragit till framgången och har redan börjat planera Mitel Customer Experience Days 2019 – hoppas vi ses alla igen den 7 maj och 8, 2019 på Louis De Geer Convention Center i Norrköping för #MCED19!

 


 

 

Related Posts

Join thousands of subscribers & get great content like this once a week