Mitel Customer Experience Days 2017 - en succe enligt kunderna
  • Nyheter och trender

Mitel Customer Experience Days 2017 - en succe enligt kunderna

Den 17 och 18 maj arrangerade Mitel för 19:e året i rad sina återkommande kunddagar - Mitel Customer Experience Days (MCED), i år med fler än 330 deltagare.

Årets kunddagar hade stort fokus på den digitala transformationen och med ledordet förändring demonstrerades och diskuterades det om allt från den mobile konsumenten via den kollaborativa medarbetaren och multitelefonisten till det säkra, digitala vård- och mötesrummet.

MCED17 tjuvstartade dock redan på tisdagskvällen med en informell samling på Hotel Quality View för de kunder som redan hade anlänt – ett ypperligt tillfälle att knyta nya kontakter.

Klockan 10 på onsdagen invigdes årets upplaga av MCED av Claes Kolare, VD för Mitel i Sverige. Claes lämnade sedan över till Mitels CTO Jim Davies som berättade om Mitels strategier och hur de passar in i den digitala transformeringen som sker. Deltagarna fick sedan lyssna till när Jan Viinikainen från Kiruna Kommun berättade om hur det går till att flytta en hel stad - här kan man snacka om förändring!

Dagarna fortsatte med fler än 40 olika seminariepass med tre olika spår att välja mellan: inriktning mot beslutsfattare, användare samt tekniskt intresserade. De olika spåren var av produktnyhetskaraktär, rena teknikpass och av en mer konsultativ ton. Ett par kunder berättade också om sina erfarenheter av Mitels olika produkter och tjänster.

En nyhet för i år var att första dagens avslutades med en afterwork som både var ett mingel mellan kunderna och våra partners, men också innehöll demonstrationer av våra olika fokusområden för MCED17: Multitelefonisten, Collaborative Enterprise, Customer Experience samt vertikalen HealthCare.

Första dagen avslutades med en trevlig middag med musikunderhållning av Poplabbet, en kundfavorit i repris!

Torsdagen började tidigt med att alla tog ett djupt andetag och följde med högt och lågt på Annelie Pompes resa djupt ned i det blå och högt upp ovanför molnen.

 

 

Dagen fortsatte med presentationer från Mitel, våra partners och våra kunder, några av passen vi verkligen vill lyfta fram är:

Jan Viinikainen från Kiruna Kommun som berättade om resan från en föråldrad växellösning till en ny, modern kommunikationslösning och hur viktigt det är med rätt arbetsmetodik, ha rutiner och struktur på plats samt att involvera användarna i förändringen.

Om hur viktigt det är att ”Hålla koll på dina intäkter och kostnader” berättade Margareta Fällström från Kramfors Kommun. Med 1 700 medarbetare i kommunen håller IT-avdelningen själva koll på all statistik, ser vilka resurser som utnyttjas - och vilka som inte används, debiterar ut rätt kostnader i tid, och på ett enkelt sätt. Allt detta via Mitel Companion.

Eftermiddagen bjöd bland annat på en inspirerande och tänkvärd presentation om den digitala transformeringen av Jonas Hammarberg - Get digital or die trying.

Jag avslutar med några kundcitat från MCED17:

Bra mix med enkel och öppen dialog mellan Mitel, kunder och partners.

Jag är stolt över att ha fått inbjudan till MCED17 och tyckte det var jättetrevligt från början till slut.

De [seminariepassen] om digitala processer och ärendehanteringssystem samt digitala kundmöten var riktigt bra och precis det vi behövde och ville se.

Med tanke på de sånginsatser som Mitel stod för under middagen så skulle kanske ett kareokerum vara ett underhållande tillskott efter middagen. :-)

Intressant presentation med video mellan vårdtagare och vårdgivare.”

Bästa MCED hittills!

Ser fram emot dagarna i Västerås 2018.


Vi tackar alla kunder, konsulter och partners som bidrog till succén och har redan börjat ladda inför Mitel Customer Experience Days 2018 - vi ses den 22 och 23 maj, 2018 på The Steam Hotel i Västerås för #MCED18! 

PS. Passa på att prenumerera på Mitels Sveriges YouTubekanal - vi kommer att lägga upp flera filmer från MCED under kommande veckor